Mr. Audi forlater Møller

Foto: Møller Bil

Etter 23 år i Møllergruppen, eller Møller Mobility Group som det i dag heter, har Vidar Eriksen nå meldt overgang til eventbransjen. På CV’en har han blant annet notert seg fem år som markedssjef og ti år som leder i Møller.

ARNE KRISTIAN LØVIK STELLANDER tekst

20. februar kunngjorde Kampanje.com at Vidar Eriksen slutter i Møller for å bli daglig leder og byråleder i eventbyrået Z Event.

– Jeg gleder meg veldig og det blir gøy å jobbe med mer kreativt igjen, uttalte han til Kampanje.com.

Audi-suksess

Vidar Eriksen har de siste årene vært administrerende direktør i Volkswagen Møller Bilfinans, men det er Audi de fleste forbinder mannen med, og ikke minst var han mannen bak Audis massive markedskampanje i samarbeid med nå nedlagte Bates Reklamebyrå.

– Kjernen i strategien som løste det for oss i Norge, var at Audi skulle være et premium-merke med glimt i øyet. Mange av premium-merkene innenfor bil på den tiden var veldig alvorlige og mørke, men Audi skulle ha glimt i øyet. Skal jeg trekke frem en annonse må det være A5-lanseringen som fikk terningkast én på grunn av «Ingen praktiske løsninger. Hilsen Caravanklubben», sier Eriksen til Kampanje.com.

Stadig voksende byrå

Men nå er det altså eventbransjen som gjelder for den ferske 50-åringen. Z Event omsatte i 2017 for over 140 millioner kroner, og satt igjen med et overskudd på over 20 millioner kroner. Det er altså dette byrået Vidar Eriksen skal være daglig leder og byråleder for. Han vil også få mulighet til å gå inn på eiersiden. Eriksen tiltrer i stillingen like over påske.

Les hele saken på: https://www.kampanje.com/markedsforing/2019/02/slutter-i-mollergruppen-etter-23-ar–na-blir-mr.-audi-byraleder/