IDÉ House of Brands ekspanderer til nytt land – fra Drøbak til Island

0
111
EKSPANDERER: Gründer og eier av IDÈ House of Brands, Lasse Lauritzen, tar nå med seg bedriften sin videre ut i verden.

IDÉ House of Brands er Nordens største innen profilering og gaveartikler til bedriftsmarkedet, med en omsetning på rundt 400 millioner årlig. Selskapet er sterkt representert i alle de nordiske landene, med åtte kontorer i Norge, tre i Sverige, to i Danmark og fem i Finland.

– Det har alltid vært viktig for oss å møte kundene våre lokalt der de er, og det er nettopp derfor vi er så sterkt representert rundt i Norden. Det gir våre kunder en trygghetsfølelse at vi er i nærområdet, og de kan komme innom oss når de trenger det, forteller gründer og eier Lasse Lauritzen.

Det føltes derfor naturlig å nå åpne en egen avdeling på Island, slik at selskapet kan møte den økte etterspørselen fra det spennende landet i nord. Med seg på laget har IDÉ House of Brands Magnús Ingi Guðmundsson, utdannet jurist og med flere års erfaring fra profilbransjen. Han skal sammen med norsk støtte bygge opp den islandske avdelingen.

– Vår suksess er et resultat av godt samarbeid med alle våre kunder. Dette har gjort oss i stand til å levere riktige produkter og service, komme med gode ideer, gi verdifulle råd og veiledning. Vi gleder oss til å kunne tilby det samme til det islandske markedet, forteller Lauritzen.

IDÉ House of Brands har som målsetning å bygge avdelingen på Island opp mot størrelsen til våre solide avdelinger i Trondheim, Bergen og Stavanger. Dette innebærer at vi i løpet av få år ønsker å ligge rundt 20 millioner i omsetning.