Løpetrening.no er lansert

0
45
Løpetrening.no ble lansert 15. mai.

Ideen til Løpetrening.no kom snikende sommeren 2018. Primus motor og faglig ansvarlig Andreas Gossner har trent løping i en årrekke, og deltatt på en rekke mosjons- og ultraløp i inn- og utland. Sommeren 2018 fikk han omsider overtalt sin bror (Marcus Johnsen) til å starte med løpetrening.

Marcus har drevet transportfirma i mange år, og med mange år i godstolen uten å bevege kroppen måtte han ut og bevege beina da utfordringen ble servert 28/6-18; «Du skal delta på 10km i Ski-løpet 1.september..!». Etter det har Marcus også blitt bitt av løpebasillen, og det er ikke mange som kunne spådd at han nå regelmessig snakker om terskeltrening, pulskontroll og valg av løpesko…!

Men der ble også ideen født…

Marcus stilte opp i Skiløpet 1.september, og hadde da fulgt et treningsprogram utarbeidet av Andreas i forkant av løpet. Målet var Sub 60 minutter (og det klarte han; 59:19!). Treningsprogrammet i forkant var basert på mange rolige økter, samt enkelte nøkkel-/terskel-økter. På løpsdagen var det mulig å følge «tidsballonger» – altså fartsholdere som løp med ballonger med påskrifter som «45 minutter», «50 minutter», «55 minutter», «60 minutter» osv.


Og ideen var altså født: utarbeide treningsprogram basert på hvilken distanse og hvilket tidsmål du har.
Løpeglede, et godt og strukturert treningsprogram med PT-oppfølging – kombinert med en personlig målsetting. 

Resultatet; vi tilbyr nå treningsprogram for alle de vanlige distansene; 5km, 10km, halvmaraton og maraton. Man velger hvilken distanse å trene mot – kombinert med sin egen målsetting. Varigheten på treningsprogrammene er 12-20 uker avhengig av distansen. Hver eneste økt og hver eneste treningsuke beskrives utførlig, og man kan når som helst benytte seg av  PT-opfølgingen online – slik at man får svar på spørsmål underveis.