Stena Line heiser regnbueflagget over hele Europa!

0
26
Hos Stena Line omtaler de selskapet som en stolt sponsor av Europride.

Som stolt sponsor av EuroPride den 1.-16. Juni, heiser Stena Line regnbueflagget over hele Europa. Med meldingen «Alle om bord» viser selskapet at de står sammen om å støtte likeverdige rettigheter og muligheter for alle. Partnerskapet med EuroPride er en av Stena Lines initiativer for økt fokus på likestilling og inkludering *.

– I Stena Line er alle velkommen. Enten du vil jobbe her, reise med oss eller være en av våre partnere. Vi er stolte av å fortsette å stå bak EuroPride, og deres verdier rundt likestilling og mangfold. Diskriminering uansett form har ingen plass i Stena Line, sier Ian Hampton, Chief People & Communications Officer på Stena Line.

Under Europride den 1.-16. Juni vil Stena Line heise regnbueflagget på sine ferger og terminaler over hele Europa, og i sine digitale kanaler som nettsteder, sosiale medier og digitale skjermer ombord.

Det faktum at alle Stena Line-regionene er involvert, sender en viktig melding om at selskapet er forent i spørsmålet om å støtte like rettigheter og muligheter for alle. Stena Line tar sitt ansvar for å fremme en verden av toleranse og forståelse i stedet for trakassering og diskriminering. Det er dette årets budskap «Alle ombord» handler om.

– Sammen er vi over 7.200 ansatte som jobber for å skape en hyggelig opplevelse for alle våre gjester. For at vi skal kunne oppnå dette, må vi sikre at vi har et bærekraftig arbeidsmiljø fritt for trakassering, hvor alle har samme muligheter uansett alder, religion, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, etnisitet eller funksjonshemning, sier Margareta Jensen Dickson, People’s Head på Stena Line.

For å oppnå denne visjonen har Stena Line bestemt at en obligatorisk trening rundt mangfold og anti-trakassering vil bli en del av introduksjonsprosessen for alle ledere og nye medarbeidere. Stena Line lanserer også en arbeidsgruppe som vil fokusere på å forbedre arbeidet med likestilling og mangfold innen blant annet rekruttering og videreutdanning.

– For å skape en stor bølge må vi ha «alle ombord» – og derfor starter denne reisen med våre ansatte.

*Stena Lines bærekraftstrategi er basert på fem fokusområder knyttet til FNs globale mål for bærekraftig utvikling. Likestilling og inkludering ble lansert i 2018 og utfyller de fire foregående fokusområdene: Ren energi, god helse og velvære, liv under vann og ansvarlig forbruk, lansert i 2016. De langsiktige målene for likestilling og inkludering er minst 30 prosent kvinnelige ledere innen år 2022 og en nullvisjon når det gjelder trakassering.